Cum sa slabesti iarna

0
36

Statisticile spun ca 80% din femei si 75% din barbati se ingrasa mai rapid iarna, chiar daca fac efort fizic si mananca mai putine dulciuri si grasimi decat in celelalte anotimpuri.

Studii recente insa demonstreaza ca unele persoane reusesc sa slabeasca iarna, cu conditia sa aiba un anumit comportament alimentar asociat consumului de lichide in prima parte a zilei. Astfel, s-a demonstrat ca pentru a ne pastra greutatea iarna trebuie sa nu sarim din pat la auzul alarmei de ceas – dupa semnalul de trezire, care trebuie sa nu fie deloc agresiv si foarte sonor, trebuie sa mai stam in pat cel putin 10-15 minute. De ce este nevoie de acest comportament este greu de explicat, insa se poate spune pe scurt ca acest lucru favorizeaza o mai buna circulatie a sangelui in creier si ficat. Inainte de masa, trebuie sa bem 100 ml ceai verde sau negru, chiar neindulcit.

Atentie insa, nu trebuie depasita cantitatea pentru ca poate anula efectul acestei tehnici de slabit!

Dupa aceasta etapa, este nevoie de miscare, dar in niciun caz de gimnastica la care se depunde efort mare, care poate produce o fortare a inimii si o scadere a irigarii ficatului. O mica contractie si relaxare a tuturor muschilor si chiar cateva fine miscari de rotire a capului sunt cele mai recomandate. Pentru cei care nu locuiesc la bloc se recomanda o mica plimbare in aer liber, de minimum 6-7 minute si maximum 10-12 minute. La micul dejun, care este obligatoriu pentru slabit, trebuie consumate exclusiv branzeturi nesarate, degresate si 2-3 feliute de paine de secara.

Mananca apoi numai galbenusul unui ou moale, lasat sa clocoteasca in apa exact 2 minute, dupa inceperea fieberii apei. Daca ai o inaltime de peste 1,80 si o constitutie supraponderala, e nevoie de 3 galbenusuri de ou moale. Dupa acest mic dejun, aparent sarac in calorii, este obligatoriu sa bei maximum 250 ml apa plata. La final, manaca un fruct de dimensiuni medii, apoi bea un ceai negru caldut, foarte usor indulcit. Relaxeaza-te intr-un fotoliu, canapea sau chiar in pat timp de 5 minute.

Gustarea de la ora 11

Indiferent daca mergem la lucru sau suntem in concediu si mergem la plimbare, intre micul dejun si masa de pranz, iarna, trebuie sa mancam un mar de dimensiune medie, fie ca ne place, fie ca detestam acest fruct. Ficatul preia iarna toate elementele benefice din mar si mai ales din coaja si partea de langa cotor a acestuia, pentru a le folosi in transformarea zaharurilor si grasimilor. Marul, consumat la 2-3 ore dupa trezire, inarmeaza ficatul cu „tunuri si tancuri” ce lupta impotriva depunerilor de grasimi in stratul de sub piele si in jurul ficatului. In cele 5-6 ore dintre micul dejun si masa de pranz nu se recomanda a se consuma alt aliment in afara de mar. Se poate bea cafea neindulcita, de preferat inainte de mar.

Masa de pranz

La masa de pranz, fiecare trebuie sa-si respecte propria reteta  de slabit, recomandata  de medic sau calculata in functie de numarul de calorii admise pentru raportul dintre greutate, inaltime si varsta. Trebuie tinut insa cont de faptul ca in dieta trebuie introdusa obligatoriu salata de varza cruda sau murata, consumata in timpul mesei. Dupa masa de pranz, este indicat sa consumi apa plata. Nu se recomanda iesirea in frig imediat dupa masa, in primele 20 de minute. Abia dupa 30 de minute o plimbare va fi benefica pentru organism.

Masa de seara

Fie ca dormi sau nu dupa-amiaza, se recomanda ca inainte de cina sa faci miscari usoare, care sa solicite mai ales muschii picioarelor. Plimbarile in aer liber sunt cele mai sanatoase. Inainte de cina, consuma o felie de grapefruit. Inainte cu o ora de culcare, bea 200 ml de apa.