Cura de slabire cu apa. Afla care este planul de dieta si ce conditii minimale trebuie sa respecti

0
47

Substanta care compune in proportie de peste 80% organismele vii poate influenta prin proprietatile sale aproape toate procesele din corpul uman. Folosirea ei ca metoda de slabit a fost promovata de scoala franceza de medicina alternativa a anilor ’90

Cercetatorii francezi au dovedit ca printr-un anumit regim al consumului de lichide, dar mai ales de apa, centrii foamei, ai satietatii, ca si cei ai setei influenteaza regimul de absorbtie a grasimilor si al depunerii acestora.

Principii de actiune 

Apa consumata intr-o anume cantitate la un anume moment din zi si bauta la un anume interval de timp dupa mese poate sa scada, spre exemplu, glicemia. Scaderea glicemiei (concentratia de glucoza din sange) la anumite momente obliga ficatul si mecanismele neuro-hormonale sa arda grasimile de rezerva pentur a fi transformate in glucoza.

Uneori, apa actioneaza prin efectul de distensie a stomacului, care creeaza anumite impulsuri ce determina creierul sa trimita comenzi de scadere a absorbtiei de zaharuri. Acestea, consumate in exces, se transforma in grasimi.

Alteori, presiunea apei din intestinul subtire scade drastic absorbtia zaharurilor si a acizilor grasi, care sunt componenti ai grasimilor.

Acestea sunt doar cateva exemple simple prin care apa poate determina o scadere in greutate in cazul in care este bauta dupa un anumit regim. Strategiile de slabit prin consum de apa sunt eficiente numai daca se tine cont de constitutia corporala a persoanei si de faptul ca rezultatele sunt mult mai bune la inceputul toamnei (sau inceputul anotimpului ploios in zonele subtropicale).

Tehnica curelor de slabit cu apa

Constitutia de tip muscular

Muscularul sau atleticul este dezvoltat armonic, musculatura este puternica, umerii ceva mai lati, evidentiati, picioarele sunt lungi, iar conturul fetei poate fi inscris intr-un dreptunghi (de exemplu, Dan Bitman, Liana Stanciu). In cazul acestei constitutii se recomanda un consum sporit de apa chiar si in cazConstitutia de tip respirator ul unei activitati fizice modeste.

Micul dejun: Se beau 200 ml apa obisnuita, foarte rece, incet, cu 10-12 minute inainte de masa de dimineata. Dupa masa se beau 50-70 ml apa minerala, de asemenea rece. Apa mineralizata trebuie sa fie bogata in magneziu si poate fi sau nu carbogazificata. Intre micul dejun si dejun apa trebuie consumata absolut de cate ori apare cea mai vaga senzatie de sete. Trebuie evitat total ca in acest interval de timp sa se consume alte lichide in afara de apa obisnuita sau minerala, in niciun caz bauturi alcolizate sau cofeinizate.

Dejun: Cu 5-7 minute inainte de pranz este necesar sa se consume 100-150 ml apa nu foarte rece. In timpul mesei nu trebuie consumate lichide si este de preferat ca dejunul sa fie uscat, fara ciorbe sau supe. Dupa masa, se bea apa pe saturate, apoi se consuma o feliuta subtire de lamaie, fara zahar. Se beau iarasi 100 ml apa cu gheata. Se evita consumul altor lichide in afara de apa pana la cina. Cina: Se beau 100 ml apa minerala in timpul mesei.

Apa trebuie bauta in 4-5 reprize. Cina este de preferat sa fie uscata, fara supe sau ciorbe.

Constitutia de tip respirator 

Constitutia respiratorului este descrisa prin piept dezvoltat, picioare un pic mai scurte si groase in partea anterioara a coapselor, bazin mai lat, talie nu foarte evidenta, fata cu pometi evidenti (de exemplu, Horia Brenciu, John Travolta, Luminita Anghel).

Micul dejun: Se beau 60-70 ml apa carbogazificata (sifon) la doua-trei minute dupa trezire. Apoi este nevoie de 3-4 minute de miscare sau cateva exercitii usoare de inviorare. Se ia micul dejun si imediat dupa masa se beau 150 ml apa, insa cate putin, in cat mai multe inghitituri.

Dejun: Intre micul dejun si dejun se recomanda consumul a 500 ml apa obisnuita, in 3-4 reprize, de preferat la 30-40 de minute distanta. Inainte de masa de pranz se beau 200 ml apa minerala, de preferat foarte bogata in calciu si potasiu.

Cina: La cina se recomanda un consum sporit de apa, la 5-10 minute dupa masa.

Constitutia de tip digestiv 

Tipul digestiv este descris ca avand inaltime medie sau scunda, tendinte de ingrasare, soldurile sunt mai mari, talia lipseste mai intotdeauna, picioarele sunt scurte, fata este dezvoltata, mai ales catre partea inferioara, cu tendinte de lasare a gurii si falcilor (de exemplu, Tamara Buciuceanu, Alexandru Arsinel, Monica Anghel).

Micul dejun: Se consuma 3 pahare a cate 70 ml apa la intervale de 10 minute, incepand cu 15 minute dupa trezire. Dupa micul dejun se bea apa pe saturate. Dupa aparitia senzatiei de satisfacere totala a setei, se recomanda inca 50 ml.

Dejun: Se beau 150 ml apa foarte rece in 4 reprize in timpul mesei si 100 ml dupa masa. Dupa 10-20 de minute se recomanda 70-100 ml vin rosu demidulce.

Cina: Se beau 50 ml apa in timpul cinei si 150 ml apa la 6-7 min dupa cina.

Constitutia de tip cerebral 

Tipul cerebral are o constitutie firava, picioare lungi, cap in forma de para (de exemplu, Virgil Ogasanu).

Micul dejun: Se beau 150 ml apa la 15 minute dupa micul dejun, iar dupa ora – cate 30 ml apa din doua in doua minute, timp de 30 de minute.

Dejun si cina: La dejun si cina se beau cate 150 ml apa cu foarte putin suc natural de lamaie, cu 20 de minute inainte de masa.