Soia, mai sanatoasa decat carnea

0
57

Intrucat contin necesarul de aminoacizi pentru intre?inerea normala a metabolismului, regenerarea pielii si crestere, preparatele din soia pot fi folosite ca sursa de proteine ntr-o cura vegetariana, dar nu numai.

Originara din Asia, soia este una dintre cele mai vechi plante din lume. Seamana cu boabele de fasole galbena, dar exista si varietati de soia neagra, verde sau rosie. Este bogata in protide, glucide, calciu, magneziu, fier, fosfor, potasiu, sulf, sodium, toate vitaminele, ceara, enzime, lecitina, celuloza. Un kg de boabe de soia este echivalent in proteine si grasimi cu 50 de oua de gaina, 7,5 litri de lapte proaspat muls sau 4 kg carne macra.

Ca valoare calorica, soia poate inlocui carnea, mai ales in timpul postului. Are rol stimulator pentru oase, muschi si nervi, este remineralizanta si echilibranta celular. Recomandata celor surmenati, demineralizati si nervosi. Faina de soia este de patru ori mai bogata in azot decat cea de grau si de 20 de ori mai bogata in materii grase. Fiind de trei pana la cinci ori mai bogata in hidrati de carbon, are calitatea unui aliment bine echilibrat.

La superlativ!

  • Deosebit de bogata in proteine vegetale, are o valoare calorica si nutritiva foarte mare
  • Este un aliment complet, usor digerabil
  • E mult mai ieftina si mai sanatoasa decat carnea si orice alt produs alimentar
  • Poate fi gatita in multiple feluri
  • Din boabe de soia se pot prepara: faina, lapte, branza (tofu), smantana, germeni sau crupe
  • Cu soia se poate pregati o masa de gala de la delicioase aperitive, continuand cu mancaruri si dulciuri din cele mai sofisticate, plus cafea din soia.

Laptele de soia, mai sanatos ca laptele de vaca! Din laptele de soia se pot prepara o multime de produse delicioase, sanatoase (fara colesterol) si pe toate gusturile: brnza diferite varietati, mici, chiftele, budinca, nghetata, pate, iaurt, kefir, diverse creme, ciocolata, supa, friptura, salam, sarmale, maioneza, prajitura, pine, drob, piftie, cafea etc.

Chiftele din soia granule Ingrediente: 1 ? cani granule soia (sau soia texturata), 1/3 cana fulgi ovaz fierti, o ceapa tocata, 2 catei usturoi, 1 cartof ras, ? cana pesmet, ? lingura condimente, cate ? lingurita sare de mare si maghiran, 1/8 lingurita cimbru. Preparare: Se caleste usor ceapa in apa. Soia se inmoaie 15 minute in apa fierbinte cu condimente. Se amesteca toate ingredientele si se formeaza chiftele, care se coc pe ambele parti, la cuptor, in tava unsa cu ulei.

Mici din tofu Ingrediente: doua cani tofu, cate ? cana pesmet si nuci tocate fin, ? ceapa sote, cate o1 lingurita sare si chimion, 4 catei de usturoi zdrobiti, ? lingurita condimente naturale (dupa gust), o lingurita boia dulce. Preparare: Se taie si se inmoaie ceapa in putina apa. Se sfarama tofu cu o furculita, apoi se amesteca ingredientele (fara boia), se adauga usturoiul. Din amestecul stropit cu putina boia se formeaza mici, prin presare. Se unge tava cu putin ulei si se coc la cuptor, la foc mare, 20 de minute, dupa care se intorc si se mai lasa putin, pentru rumenire. Se scot atent, cu o paleta, sa nu se sfarame. Mod de servire: se servesc cu spaghete si sos de soia (din comert), pe varza sau pilaf.

Tocanita de linte cu soia cuburi Ingrediente: 500 g linte, doua cepe, o radacina patrunjel, 3 morcovi, 100 g cuburi soia, o lingura vegeta naturala, 3 linguri ulei, doua linguri unt, condimente (oregano, maghiran, cimbru). Preparare: Cuburile de soia se fierb in apa cat sa le acopere, ulei si vegeta. Intre timp, ceapa se toaca marunt, patrunjelul si morcovii se taie cubulete. Se incalzeste untul, apoi se calesc legumele, adaugand putina apa. Se adauga lintea, cu apa in care a fiert, si cuburile de soia. Se da totul in cateva clocote si se condimenteaza.