Se spune ca natura este inteleapta. Si, judecand dupa tipul de fructe pe care il ofera in fiecare perioada a anului, este adevarat. Primavara si vara, cand caldura este mai puternica, fructele cu cel mai mare continut de apa sunt necesare (si, fiind abundente, este usor sa le gasesti la un pret bun).

Fructele sunt esentiale intr-o dieta sanatoasa. Ele ofera numeroase vitamine si fibre dietetice, sunt sarace in calorii si ne mentin hidratat. In continuare, sunt revizuite fructele cu cea mai multa apa, sunt explicate proprietatile lor nutritive si se dau retete pentru a le include in diferite feluri de mancare , fara a uita ca sunt foarte bune in mod natural.

Fructe bogate, hranitoare si hidratante

Conform bazei de date a Departamentului Agriculturii din SUA , urmatoarele fructe zilnice sunt cele care furnizeaza cea mai mare cantitate de apa:

Pepene galben. Cu aproape 92% apa, pepene este un fruct minunat de vara. Este saraca in calorii, contine mai putin zahar decat alte fructe si este bogata in beta-caroten, al carui consum ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare, degenerative si la prevenirea cancerului (soiurile de pepene cu pulpa portocalie contin mai mult decat celelalte). Datorita contributiei sale de provitamina A si vitamina C, consumul acesteia este recomandat in special celor care prezinta un risc mai mare de a suferi de aceste vitamine: persoanele care nu tolereaza citricele, ardeii sau alte legume. In plus, pepene este unul dintre fructele cu cel mai mult potasiu. Acest mineral, impreuna cu prezenta remarcabila a apei, il fac un bun diuretic.

Grapefruit. Mai mult de 91% din grapefruit este apa, un fruct care se remarca pentru continutul sau de vitamina C si acid folic. Acidul folic este o vitamina esentiala in procesele de divizare si inmultire a celulelor care au loc in primele luni de gestatie, astfel incat consumul de suc de grepfrut este interesant pentru orice femeie insarcinata. Grapefruit are, de asemenea, efecte antioxidante, care blocheaza efectul nociv al asa-numitelor „radicali liberi”. Pentru a alege un grapefruit bun, trebuie sa le cauti pe cele care au mai multa greutate in ceea ce priveste dimensiunea lor, deoarece acest lucru indica faptul ca sunt pline de suc. La exterior trebuie sa fie intacte, fara denivelari sau vanatai si sunt zone foarte dure sau foarte moi in cochilie.

Pepene. Fructul emblematic al verii nu putea lipsi din aceasta clasificare. Cu mai mult de 91%de apa, este unul dintre cele mai mari fructe dintre toate cunoscute si poate ajunge pana la 10 kilograme. Doua felii bune de pepene verde furnizeaza un pahar cu apa, deci este o alternativa foarte interesanta pentru persoanele in varsta, care deseori exprima nemultumirea de a bea suficiente lichide. Pepenele verde este o sursa moderata de licopen, care are proprietati antioxidante si reduce riscul anumitor tipuri de cancer in general, si in special a pancreasului, plamanului, colonului si prostatei. Pepene verde este ideal pentru potolirea setea, iar impreuna cu pepene este regina fructelor de vara. Datorita aromei sale puternice racoritoare, este de asemenea folosit pentru a prepara sorbete delicioase, inghetate si sucuri.

Capsune. Capsunile si capsunile sunt fructe care ofera putine calorii. Componenta sa cea mai abundenta, dupa apa (aproape 91% ), sunt carbohidratii (fructoza, glucoza si xilitol). El evidentiaza contributia lor de fibre, care imbunatateste tranzitul intestinal si sunt o sursa foarte buna de vitamina C si acid citric. Capsunile sunt bogate in potasiu si saraca in sodiu, ceea ce le face foarte recomandate celor cu tensiune arteriala ridicata sau afectiunilor inimii si vaselor de sange. De asemenea, sunt o sursa buna de fibre dietetice, foarte benefice pentru sanatate (nu numai pentru a combate constipatia). Pentru a pastra capsunile mai bine, nu trebuie manipulate prea mult si spalate in ultimul moment, chiar inainte de servire.

Cirese. Una dintre principalele calitati ale cireselor este estetica lor: este un fruct frumos care da o nota speciala bauturilor, deserturilor si mancarurilor, precum si este foarte atractiv pentru copii. Ciresul este bogat in carbohidrati, in special fructoza, desi valoarea sa calorica este moderata in comparatie cu alte fructe. Ofera cantitati semnificative de fibre, ceea ce imbunatateste tranzitul intestinal si ofera cantitati bune de flavonoide, un excelent antioxidant. Atunci cand le cumparati, ar trebui sa le alegeti pe cele care au o culoare rosie inchisa sau negru stralucitor, in functie de soi. Cele carnea sunt intotdeauna cele mai bune. Trebuie sa fie curate si sa aiba pielea ferma, stralucitoare, intreaga, fara pauze sau pete.