Practicarea yoga genereaza in mod regulat beneficii fizice. Aici mentionam sase dintre cele mai importante.

Sunt atat de multe beneficii pe care yoga le aduce la nivel fizic, mental si emotional, incat se spune ca practica sa obisnuita ne poate schimba viata. Este suficient sa petrecem zece minute pe zi inainte de a merge la culcare pentru a ne imbunatati obiceiurile de somn. In plus, pe masura ce exersam mai mult timp, vom ajunge la o stare profunda de bunastare si vom incepe sa observam beneficiile care ne vor stimula sa continuam sa mergem mai departe.

Incetul cu incetul vom incepe sa fim mai constienti nu numai de corp si minte, ci de nevoile lor, ceea ce ne va ajuta sa intelegem care sunt asanele (posturile) care ne sunt cele mai bune in orice moment.

Practicarea yoga in mod regulat este o modalitate excelenta de a ameliora stresul si tensiunile care se acumuleaza si care ne afecteaza atat fizic, cat si mental. Astazi ne vom concentra asupra beneficiilor fizice pe care le putem realiza:

Imbunatatiti respiratia.

Yoga invata cum sa respire corect. Respiratia cunoscuta sub numele de abdominal sau diafragmatic, care la inspiratie incepe in abdomen pentru a continua in zona intercostala si se termina in clavicula, iar la expirare urmeaza traseul in sens invers, crescand oxigenarea celulelor. Asanele, combinate cu respiratia adecvata, imbunatatesc circulatia sangelui, afectand pozitiv creierul, organele vitale si extremitatile. Respiratia profunda si in ritm lent echilibreaza sistemul nervos, incetineste ritmul cardiac si relaxeaza muschii.

Intareste sistemul imunitar

Yoga ajuta la reducerea nivelului de cortizol (hormonul legat de stres); S-a demonstrat ca nivelurile ridicate de cortizol pot provoca modificari ale dispozitiei, crestere in greutate, tensiune arteriala ridicata si somn si probleme digestive, printre altele. In plus, nivelurile ridicate de cortizol din sange provoaca modificari ale sistemului imunitar. Prin influentarea directa a acestui hormon, practicarea yoga ne creste rezistenta la boli si infectii.

Cresteti flexibilitatea

Una dintre primele schimbari pozitive percepute la inceperea practicarii yoga este cresterea flexibilitatii, foarte importanta deoarece, printre altele, ajuta la evitarea ranilor. La inceput este probabil ca corpul sa fie rigid, ceea ce se observa cel mai clar in rasucire, dar in mod constant aceste pozitii sunt cei mai buni aliati pentru cresterea flexibilitatii. De asemenea, este important sa cresteti treptat durata de timp in care se pastreaza asanele. Este esential sa aveti grija de alimente, care trebuie sa fie bogate in minerale precum sulf si magneziu si grasimi Omega 3.

Pe masura ce flexibilitatea creste, multe dintre durerile musculare cauzate de tensiune si postura slaba dispar.

Imbunatateste echilibrul

Pentru a atinge echilibrul in posturi, este necesar sa se exercite este constientizarea corpului. Doar cu o aliniere buna se poate mentine o asana care necesita un anumit nivel de echilibru. Atunci cand practici yoga, este important sa ramai concentrat pe senzatiile produse de fiecare postura, sa fii mereu prezent si sa faci corectiile necesare pentru a imbunatati. Pe masura ce se acumuleaza experienta, corpul va invata cum o mica ajustare poate restabili echilibrul intr-o singura poza. Pe masura ce echilibrul se imbunatateste, la fel si flexibilitatea noastra, deoarece articulatiile beneficiaza de aceste tipuri de exercitii.

Intareste muschii si oasele

Avand o musculatura definita, nu numai ca imbunatateste aspectul fizic, ci protejeaza si oasele, previne ranirile si previne boli precum artrita; Pentru a inrautati, prin imbunatatirea coordonarii, scaderile sunt reduse la persoanele in varsta. Yoga ajuta la intarirea muschilor, dar, spre deosebire de antrenamentele din sala, impiedica acumularea acidului lactic in corp, cauzand oboseala si durere si nu reduce flexibilitatea, care este atat de importanta pentru practica yoga.

In ceea ce priveste oasele, s-a demonstrat ca yoga ajuta la intarirea acestora si la incetinirea pierderii de masa osoasa. In plus, este esential sa preveniti ranile si fracturile, in special la persoanele cu osteoporoza. Cu yoga iti poti imbunatati postura; In plus, afecteaza sanatatea coloanei vertebrale, prin obtinerea discurilor care separa vertebrele cu nutrientii necesari.

Echilibreaza sistemul nervos

In cele din urma, yoga stimuleaza relaxarea, incetineste respiratia si ajuta la echilibrarea sistemului nervos autonom, alcatuit din sistemul nervos simpatic (SNS) si sistemul nervos parasimpatic (SNP). Yoga activeaza SNP, care promoveaza relaxarea, reducand ritmul cardiac si tensiunea arteriala si faciliteaza recuperarea in situatii stresante. Unul dintre secretele yoga documentate in numeroase studii este ca, atunci cand combinati posturile dinamice cu relaxarea, este mult mai eficient ca instrument de combatere a stresului decat orice exercitiu de relaxare care nu este insotit de nicio alta practica dinamica. In acest fel, este posibil sa se mentina un echilibru in sistemul nervos.