Ce este Mood Food? Descopera bucataria fericirii

Bucataria Fericirii exista si se numeste  Mood Food . Este o bucatarie conceputa pentru a evita depresia si, dupa cum stiti, mancarea este necesara pentru a avea grija de mai multe aspecte ale vietii noastre.

Din acest motiv, este important sa cunoastem profund in ce consta aceasta „dieta” sau metoda de alimentatie, deoarece ne permite sa fim mai sanatosi si in acelasi timp putin mai fericiti.

Este o metoda de alimentatie pentru a cauta fericirea prin diverse retete. Am gasit alimente care ne ajuta sa crestem productia de neurotransmitatori care sunt direct legati de o stare de spirit mai buna , cum ar fi serotonina si endorfinele.

Atat serotonina, cat si endorfinele sunt cunoscute ca au o mare putere in corpul nostru in imbunatatirea dispozitiei si dispozitiei noastre, Acest Plan Alimentar promoveaza consumul de alimente care cresc aceste substante in corpul nostru.

S-a demonstrat ca aceste alimente au efecte foarte pozitive asupra sanatatii noastre si asupra bunastarii generale, in special in ceea ce priveste depresia, anxietatea si stresul. Daca vrei sa stii mai profund ce este, continua sa citesti articolul nostru si invata cum sa incluzi cele mai bune alimente pentru fericire.

Care sunt caracteristicile dietei alimentare pentru imbunatatirea starii de spirit?

Cu scopul mai mare de a-si imbunatati starea de spirit , acest model alimentar propune o serie de alimente care au potentialul de a ne imbunatati starea de spirit, deoarece sunt alimente capabile sa stimuleze productia de serotonina.

In plus, sunt un produs cu un continut ridicat de proteine, asa ca datorita lor, celulele vor avea mai multe materiale pentru a produce aceste substante pentru a combate starea de spirit.

Mancarea este direct legata de starea noastra de spirit

Asa e, chiar daca nu arata, mancarea este cea care ne influenteaza starea de spirit intr- un mod foarte decisiv. Legatura puternica dintre creier si intestin a fost dovedita de-a lungul anilor.

Aceasta asociere se poate schimba atata timp cat includem probiotice in dietele noastre, deoarece s-a dovedit ca probioticele previn anumite tipuri de stres si anxietate. La fel, am descoperit ca exista o axa intre sistemul central si sistemul digestiv.

Consumul de alimente precum ciocolata, cu un procent mare de cacao, poate influenta si el cresterea fericirii.

Descopera alimentele fericirii

Chiar acum cand vorbim despre alimente care provoaca fericire, ne referim la cele care au capacitatea de a creste sinteza serotoninei sau dopaminei. Am mentionat mai intai cacao amara (fara zahar sau lapte), cafea neagra, lapte, nuci si unele fructe precum bananele.

Alte alimente bogate in acizi grasi sanatosi ne ajuta, de asemenea, sa ne reglam starea de spirit intr-un mod pozitiv. Acest lucru a fost legat de reducerea inflamatiei si de a ne oferi un corp mai bun. In acest caz, puteti creste consumul de peste albastru sau avocado.

Consumul cu moderatie poate fi foarte benefic mai ales pentru toti cei care fac sport in mod continuu, in schimb restul persoanelor care duc o viata sedentara decat ar trebui sa limiteze.Limita consumul pe cat posibil pentru ca nu este benefic deoarece este o substanta foarte daunatoare pentru organism.

Alimentele pe care le-am mentionat mai sus contin si o cantitate mare de triptofan in compozitia sa , precum si seleniu, un mineral care ne ajuta sa ne relaxam si imbunatateste nivelul de antioxidanti din organism, ceea ce ajuta la o mai buna prevenire a bolilor legate de imbatranire.

De ce anumite alimente ne imbunatatesc starea de spirit?

Daca te intrebi de ce anumite alimente au capacitatea de a ne imbunatati starea de spirit, motivul se afla in ele, adica in compozitia lor. O mare parte din cercetarile pe acest subiect sunt ca ei recunosc ca aminoacidul esential, triptofanul, daca este luat pe cale orala, creierul produce o substanta numita serotonina.

Miguel Angel Almodovar , sociolog si expert in stiinta populara si autor al cartii Mood Foods, care ne imbunatatesc calitatea somnului, vom indura atacul, mai bine durerea si mai putin disconfort.

In plus, endorfinele, dopamina sau norepinefrina sunt o alta sursa de bucurie, fericire si bunastare, a caror productie este stimulata prin consumul anumitor alimente. Deci, daca consumam aceste alimente, vom face ca aceste substante sa lucreze in corpul nostru si ne vom putea simti mult mai bine.

Daca urmati aceasta dieta, veti obtine urmatoarele:

  • Vei elibera endorfine si daca consumi alimente picante , vei creste actiunea capsaicinei.
  • Cu aceasta dieta, vei gasi mai placut sa consumi alimente bogate in iod, crustacee, cod, usturoi, tarate de ovaz, fulgi de ovaz, capsuni sau macrou.
  • Iti vei stimula energia pozitiva si iti va imbunatati starea de spirit cu spanac, asa ca nu inceta sa bei ananas sau ciocolata pura.

Daca iei toate sfaturile noastre si incluzi aceste produse in dieta ta, vei putea reduce anxietatea sau depresia.

Sfat final

Uneori este necesar sa vedem un specialist daca ne simtim coplesiti de anxietate, depresie si stres. Oricat de mult ai imbunatati dieta, trebuie sa te vindeci din interior si dincolo.Totul tine de starea ta mentala.

De aceea, este o idee buna sa vezi un terapeut pentru ca acesta sa poata determina care este starea ta si ce exercitii trebuie sa faci putin cate putin pentru a te imbunatati. Aceasta dieta va va imbunatati starea de spirit, deoarece recompenseaza toate tipurile de alimente bogate in triptofan, astfel incat corpul dumneavoastra produce mai multa serotonina si melatonina pentru o odihna mai buna noaptea.

Speram ca aceasta dieta este utila pentru starea ta generala de sanatate, avand grija de corpul si mintea ta.