Ce presupune un stil de viata vegan?

0
47

Veganismul este un mod de a trai care incearca sa excluda, pe cat posibil si practic, toate formele de exploatare si cruzime fata de animale pentru hrana, imbracaminte sau orice alt scop.” – Societatea Veganilor

In esenta, veganismul este o dieta pe baza de plante, evitand orice carne, peste, lactate, oua (si adesea miere). Un alt element al veganismului este evitarea utilizarii produselor de origine animala precum piele, lana, matase sau blana sau produse testate pe animale. Pe langa alegerea de a nu vizita locuri in care animalele sunt tinute in captivitate sau folosite pentru divertisment, cum ar fi gradina zoologica, curse sau un circ care foloseste animale.

De ce sa devii vegan?

Exista multe motive pentru care oamenii aleg sa devina vegani, dar se pare ca exista trei motivatii principale in spatele deciziei lor: sanatate, etica si mediu.

Sanatate: au existat multe cercetari recente care arata ca produsele de origine animala sunt daunatoare sanatatii noastre. Mai ales excesul in care ii consumam astazi. Produsele de origine animala sunt in mod natural bogate in colesterol (niciun aliment din plante nu contine colesterol), care a fost legat de cel mai mare ucigas al nostru : bolile de inima. De asemenea, s-a dovedit ca cauzeaza cancer (veganii si vegetarienii au fost cu aproximativ 40% mai putin susceptibili de a dezvolta cancer in comparatie cu consumatorii de carne), prezinta cel mai mare risc de boli de origine alimentara , contin hormoni , contribuie la rezistenta la antibiotice si un rezultatconsumatorii de carne pur si simplu nu traiesc atata timp cat vegetarienii si veganii.

Etica: Multi vegani devin vegani pur si simplu din cauza dragostei lor fata de animale. Stiu ca invatarea despre atrocitatile din industria agriculturii animale si cruzimea care se intampla in spatele usilor inchise este ceea ce m-a impins sa fac schimbarea. Orice fiinta simtitoare merita viata si libertate. Prin urmare, evitarea produselor de origine animala este o modalitate directa de a nu mai plati moartea si exploatarea animalelor pentru hrana si uz uman. „Aproximativ 60 de miliarde de animale terestre si peste un trilion (!) De animale marine sunt folosite si ucise ca marfuri pe an”. Agricultura in fabrica a preluat aceasta industrie, reprezentand 98% din produsele de origine animala vandute in Marea Britanie. Iar realitatea cruda ramane ca animalele care traiesc intr-o ferma ecologica ajung in continuare la abator. In mod similar, animalele aflate in captivitate, pe campurile de rasa, care desfasoara activitati in gradinile zoologice, fiind utilizate pentru cercetare si testare, sunt toate exploatate inutil pentru folosul uman. Veganii se lupta pentru a opri aceasta exploatare inutila, boicotand o industrie care profita de fiinte inocente care au fost dezbracate de libertatea lor.

Mediu: In cele din urma, impactul pe care agricultura animala il are asupra planetei noastre este socant: agricultura animala contribuie cu mai multe emisii de gaze cu efect de sera decat toate transporturile combinate. Se estimeaza ca agricultura animala este responsabila de pana la 91% din defrisari . Vacile produc 150 de miliarde de litri de metan pe zi . Pentru a produce doar 1 kilogram de carne de vita sunt necesari 2500 galoane de apa , 477 galoane pentru a produce o kilograma de oua si aproape 900 pentru branza si 1000 galoane pentru un galon de lapte. Agricultura animala este principala cauza a disparitiei speciilor, a zonelor moarte ale oceanului, a poluarii apei si a distrugerii habitatelor. Am putea vedea oceane fara pesti pana in 2050. Si, desi cultivam suficiente alimente pentru a hrani 10 miliarde de oameni, o mare parte a lumii ii este foame . Acum, daca aceste fapte nu va socheaza sa va reduceti consumul de produse de origine animala, nu stiu ce va face!

Ce mananc?

Acum stiti ce nu mancati ca vegan, probabil va intrebati ce naiba puteti manca. Din fericire, exista o multime de alimente vegetale incredibil de delicioase, bogate in proteine, nutrienti si aroma. Principalele lucruri de concentrat pe a manca ca vegan sunt:

Fructe si legume : plin de minerale si vitamine, cresterea aportului de fructe si legume va fi unul dintre principalele beneficii pentru sanatatea ta atunci cand devii vegan. Unele dintre fructele si legumele mele sunt banane, fructe de padure congelate, mere, curmale, lamai, ceapa, ardei, ciuperci, vinete, spanac, dovlecei, morcovi, broccoli, salata, racheta, castravete, rosii.

Leguminoase: acestea sunt una dintre principalele forme de proteine ​​si fier pe o dieta vegana. Fasolea, lintea si mazarea sunt surse excelente nu numai de proteine ​​si fier, ci si de fibre (din care carnea nu are), folat, zinc, mangan si antioxidanti. Este important sa clatiti si sa gatiti leguminoasele corespunzator, astfel incat sa profitati la maximum de nutrientii lor. Favoritele din gospodaria noastra includ naut, fasole, fasole neagra, linte rosie, mazare despicata si mazare verde.

Nucile si semintele: nucile sunt o alta sursa excelenta de proteine ​​pe baza de plante, precum si grasimi, fier, fibre, magneziu, zinc, seleniu, vitamina E si antioxidanti. In camara noastra stocam de obicei nuci de caju, nuci, nuci pecan, nuci, seminte de dovleac, seminte de susan, seminte de floarea soarelui, seminte de chia si seminte de in, precum si unt de arahide si tahini.

Boabe: carbohidrati, carbohidrati, carbohidrati. Cine nu iubeste carbohidratii? Acestea va vor mentine plin in timp ce mancati o dieta pe baza de plante si sunt adesea o baza buna pentru o masa. Unele dintre elementele de baza sunt orezul, pastele, taitei, painea, precum si quinoa bogata in proteine.

Plante de lapte: a deveni vegan nu inseamna ca trebuie sa renunti la lapte in cerealele de dimineata sau in ceasca de ceai. Soia, nuca de cocos, ovazul, migdale, caju, orez, alune si lapte de canepa sunt toate disponibile astazi ca o alternativa cu impact mai redus la laptele de vaca. In plus, sunt adesea imbogatite cu calciu, vitamina B12 si vitamina D, care sunt toate importante intr-o dieta vegana. Imi place soia neindulcita pentru ceaiul sau terciul, nuca de cocos pentru cafeaua (decaf) si migdale pentru cereale.

Tofu si inlocuitori ai carnii: Tofu este un element esential in dietele multor vegani datorita versatilitatii sale, continutului ridicat de proteine ​​si asemanarii cu carnea atunci cand este gatita intr-un anumit mod. Fabricat din soia, tofu este foarte bun pentru dvs. (si favoritul meu absolut!), Si poate fi folosit pentru a face alternative vegane, cum ar fi tofu scramble, tofu nuggets sau BBQ tofu. Tempehul, fabricat din soia fermentata, si seitanul, din gluten de grau, sunt alte doua alternative comune la carne. Din fericire, din ce in ce mai multe alternative devin usor disponibile in supermarketurile noastre, cum ar fi pepite vegane de pui, carnati, fripturi, burgeri etc., ceea ce va face mai usor sa veganati!

Alternative vegane: Din fericire, in Marea Britanie, apar atat de multe branduri noi care vand in fiecare zi diferite tipuri de branzeturi vegane, bomboane de ciocolata, dulciuri, prajituri, biscuiti, pizza, placinte, gogosi si aproape orice altceva va poate gandi ca nu este nu este vegan. Locurile mele preferate de cumparaturi pentru alternative vegane sunt magazinele locale de produse alimentare sanatoase, Holland & Barrett, Tesco (gama lor „Free From”), Waitrose (au creat recent sectiuni „Vegan” in supermarketurile lor), Sainsbury’s Din „gama”, iar Morrisons si Asda au, de asemenea, o selectie buna.