Cand vine vorba de pierderea in greutate, sfaturile abunda. Revistele, cartile si site-urile web promit ca veti pierde toata greutatea pe care o doriti pentru totdeauna, folosind diete de slabit care elimina grasimile si carbohidratii sau care promoveaza alimente superplante sau suplimente speciale.

Cu atat de multe optiuni conflictuale, de unde stii ce abordare ar putea fi potrivita pentru tine? Urmatoarele sunt cateva sugestii pentru alegerea unui program de scadere in greutate.

Implicati-va medicul in eforturile dvs. de a slabi

Inainte de a incepe un program de scadere in greutate, discutati cu medicul dumneavoastra. Medicul dumneavoastra va poate revizui problemele medicale si medicamentele care va pot afecta greutatea si va poate oferi indrumari pentru un program. In plus, puteti discuta despre modul de exercitare fizica in siguranta, mai ales daca aveti provocari medicale sau fizice sau daca simtiti durere in timp ce efectuati sarcini zilnice.

Vorbeste cu medicul despre eforturile anterioare de a slabi. Vorbeste deschis despre dietele fad care te intereseaza. Medicul dumneavoastra va poate recomanda grupuri de suport pentru scaderea in greutate sau va poate adresa unui nutritionist inregistrat.

Luati in considerare nevoile dvs. personale

Nu exista niciun plan de dieta sau de slabit pentru toata lumea. Dar daca iei in considerare preferintele, stilul tau de viata si obiectivele tale de pierdere in greutate, este posibil sa gasesti un plan pe care sa-l poti adapta nevoilor tale.

Inainte de a incepe un program de pierdere in greutate, luati in considerare urmatoarele:

Dietele pe care le-ati incercat. Ce ti-a placut sau nu ti-a placut in legatura cu aceste diete? A fost posibil sa urmati dieta? Ce a functionat sau ce nu? Cum te-ai simtit fizic si emotional in timp ce urmai dieta?

Preferintele tale. Preferi sa urmezi singur un program de pierdere in greutate sau vrei sa primesti sprijin din partea unui grup? Daca va place sprijinul in grup, preferati asistenta online sau intalnirile fata in fata?

bugetul tau Unele programe de scadere in greutate necesita sa cumparati suplimente sau mese, sa mergeti la birouri specializate de slabit sau sa participati la intalniri de asistenta. Costul programului se potriveste bugetului dvs.?

Alte considerente. Aveti probleme de sanatate, cum ar fi diabetul, boli de inima sau alergii? Aveti nevoi sau preferinte culturale sau etnice cu privire la mancare?

Gasiti un program sigur si eficient de pierdere in greutate.

Este tentant sa crezi in promisiuni de pierdere in greutate rapida si drastica, dar o abordare lenta si constanta este mai usor de pastrat si, in general, depaseste pierderea rapida in greutate pe termen lung. De obicei este recomandata pierderea in greutate de 0,5 pana la 2 kilograme (0,2 pana la 0,9 kilograme) pe saptamana.

In unele situatii, pierderea in greutate mai rapida poate fi in siguranta daca este facuta bine, cum ar fi printr-o dieta cu calorii foarte scazute supravegheata medical sau printr-o faza de pornire rapida a unui plan alimentar sanatos.

Pierderea in greutate de succes necesita un angajament pe termen lung pentru a face schimbari de stil de viata sanatoase legate de dieta, activitate fizica si comportament. Modificarea comportamentului este vitala si ar putea avea cel mai mare impact asupra eforturilor pe termen lung de pierdere in greutate.

Asigurati-va ca alegeti un plan pe care il puteti urma zilnic. Gasiti un plan cu urmatoarele caracteristici:

Flexibilitate. Un plan care nu interzice anumite alimente sau grupuri alimentare, dar consta dintr-o varietate de alimente din toate grupurile alimentare importante. Alimentatia sanatoasa include fructe si legume, cereale integrale, produse lactate cu continut scazut de grasimi, surse slabe de proteine ​​si nuci si seminte. Pe un plan flexibil va puteti bucura chiar si de anumite gusturi ocazionale, dar rezonabile. De asemenea, ar trebui sa ofere mancare pe care o puteti gasi in supermarketul din cartier si pe care va place sa mancati. Cu toate acestea, planul ar trebui sa limiteze alcoolul, bauturile zaharoase si dulciurile cu un continut ridicat de zahar, deoarece caloriile pe care le contin aceste produse nu furnizeaza suficiente substante nutritive.

Echilibru. Planul ar trebui sa includa cantitati adecvate de nutrienti si calorii. Mancarea unei cantitati mari de anumite alimente, cum ar fi grapefruit sau carne, reducerea dramatica a caloriilor sau eliminarea grupurilor alimentare intregi, cum ar fi carbohidratii, poate provoca probleme nutritionale. Dietele sigure si sanatoase nu necesita un consum excesiv de vitamine sau suplimente.

Gust. O dieta ar trebui sa includa alimentele care va plac, pe care le-ati bucura sa le mancati pe viata, nu pe cele pe care le puteti tolera in cursul planului. Daca nu va place mancarea inclusa in plan, daca planul este prea restrictiv sau daca devine plictisitor, este posibil sa nu il urmati si, prin urmare, va fi putin probabil sa pierdeti in greutate pe termen lung.

Exercitiu. Planul trebuie sa includa activitate fizica. Exercitarea si consumul mai putine calorii pot ajuta la stimularea pierderii in greutate. Exercitiile fizice ofera, de asemenea, numeroase beneficii pentru sanatate, cum ar fi combaterea pierderii de masa musculara care apare la pierderea in greutate. De asemenea, exercitarea este un factor important pentru mentinerea greutatii atinse.

Care sunt optiunile?

Puneti-va aceste intrebari atunci cand evaluati planurile de slabit

Inainte de a urmari activ un plan de pierdere in greutate, acordati-va timp pentru a afla cat de mult puteti despre acest plan. Doar pentru ca o dieta este populara sau pentru prietenii tai, aceasta nu inseamna ca este potrivita pentru tine. Puneti aceste intrebari mai intai:

Ce include planul? Planul ofera un ghid pe care il poti adapta situatiei tale? Ai nevoie de cumpararea de alimente sau suplimente speciale? Oferiti asistenta online sau personala? Te invata cum sa faci schimbari pozitive si sanatoase in viata ta pentru a ajuta la mentinerea pierderii in greutate?

Ce este in spatele dietei? Exista vreo cercetare si stiinta care sa sustina abordarea pierderii in greutate? Daca mergeti la o clinica de pierdere in greutate, ce cunostinte, instruire, certificari si experienta au medicii, nutritionistii si alt personal? Personalul va lucra in coordonare cu medicul dvs. obisnuit?

Care sunt riscurile? Programul de pierdere in greutate va poate dauna sanatatii? Recomandarile sunt sigure pentru dumneavoastra, mai ales daca aveti o boala sau luati medicamente?
Care sunt rezultatele? Cata greutate poti presupune ca vei pierde? Programul sustine ca veti pierde rapid multa greutate sau ca va puteti concentra pe anumite parti ale corpului? Promovezi inainte si dupa fotografii care par prea bune pentru a fi adevarate? Te poate ajuta sa mentii greutatea obtinuta in timp?

Cheile pentru a pierde in greutate

Pierderea in greutate de succes necesita schimbari pe termen lung in obiceiurile alimentare si in activitatea fizica. Acest lucru inseamna ca trebuie sa gasiti o abordare de scadere in greutate pe care o puteti adopta pe viata. Este putin probabil sa mentineti pierderea in greutate obtinuta cu o dieta daca opriti dieta si reveniti la obiceiurile vechi.

Dietele care te fac sa te simti foame sau parca te privezi de ceva te pot face sa renunti. Si pentru ca multe diete de slabit nu promoveaza schimbari permanente si sanatoase ale stilului de viata, chiar daca pierdeti in greutate, kilogramele sau kilogramele pot reveni rapid odata ce incetati dieta.

Probabil va trebui intotdeauna sa va supravegheti greutatea. Cu toate acestea, combinarea unei diete mai sanatoase cu mai multa activitate este cea mai buna metoda de a slabi, de a o mentine pe termen lung si de a va imbunatati sanatatea.