Renuntarea la fumat este dificila. Dar poate fi putin mai usor daca ai un plan. Cand credeti ca sunteti gata sa renuntati la fumat, puteti urma cativa dintre acesti pasi simpli pentru a va continua planul.

Acest ghid va ofera multe strategii – alegeti cea care va functioneaza cel mai bine. Puteti renunta la fumat pentru totdeauna, chiar daca ati incercat inainte si ati esuat. De fapt, aproape toti fumatorii au fost nevoiti sa incerce de mai multe ori inainte de a avea succes. Pastrati o atitudine pozitiva si nu renuntati.

Dificultatea ruperii obiceiului

Este posibil ca fumatorii sa fi inceput sa fumeze din cauza faptului ca prietenii lor au facut-o. Insa continua sa fumeze, deoarece au devenit dependenti de nicotina, una dintre substantele chimice pe care le contin atat tigarile.

Nicotina este atat un agent stimulant cat si un depresiv. Aceasta inseamna ca la inceput creste ritmul cardiac si ii face pe oameni sa se simta mai atenti (cum ar fi cofeina, un alt stimulent). Ulterior, provoaca depresie si oboseala, ceea ce – alaturi de retragerea nicotinei – ii face pe oameni sa simta o dorinta arzatoare de a fuma o alta tigara pentru a-si reinnoi spiritele. Potrivit multor experti, nicotina continuta in tutun este la fel de dependenta de cocaina sau heroina.

Dar nu te descuraja; Milioane de americani au renuntat definitiv la fumat. Urmatoarele strategii va pot ajuta, de asemenea, sa va incalcati acest obicei:

Oamenii care doresc sa faca o schimbare in viata lor au adesea mai mult succes atunci cand pun in scris. Asa ca scrieti toate motivele pentru care doriti sa renuntati la tutun, cum ar fi banii pe care ii veti economisi sau rezistenta pe care o veti castiga pentru a juca sport. Puneti acea lista intr-un loc in care o puteti vedea si puteti vedea adaugarea de noi motive pe masura ce va apar.

Cautati sprijin. Oamenii ai caror prieteni si familie le dau o mana sa renunte la fumat sunt mult mai susceptibili sa faca acest lucru. Daca nu doriti sa spuneti parintilor sau rudelor dvs. ca fumati, asigurati-va ca prietenii dvs. stiu acest lucru si considerati sa solicitati ajutor unui consilier sau unui alt adult de incredere. Si, daca aveti greutati sa gasiti oameni care va sustin (daca, de exemplu, toti prietenii dvs. fumeaza si niciunul dintre ei nu este interesat sa renunte sau sa renunte), poate va va fi bine sa va alaturati unui grup de sprijin, personal sau conectat la Internet.

Mai multe strategii care functioneaza

Setati o data pentru a renunta la fumat. Alege o zi in care vei inceta fumatul. Informati-va prietenii (si familia, daca stiu ca fumati) ca veti renunta la fumat in acea zi. Gandeste-te la acea zi ca la linia dintre sinele tau de fumat si noul si imbunatatitul sine pentru nefumatori. Marcati-l in calendar.

Incerci sa renunti?Aruncati tigarile – toate tigarile. Nimeni nu poate opri fumatul cu tigari in jurul lor. Aruncati chiar si pachetul de urgenta pe care l-ati tinut in buzunarul secret al rucsacului. Scapa de scrumiere si brichete.

Spalati-va bine toate hainele. Eliminati mirosul de tutun din imbracamintea dvs. pe cat posibil, spalandu-l bine si curatand uscat puloverele groase, paltoanele si jachetele care o necesita. Daca ai fumat in masina, spala-l si pe tine.

Gandeste-te la declansatoarele tale. Probabil esti constient de situatiile in care ai tendinta de a fuma cel mai mult, cum ar fi dupa ce ai mancat, cand esti la casa prietenului tau cel mai bun, in timp ce bei cafea sau conduci. Aceste situatii sunt declansatorii dvs. pentru comportamentul de fumat; este automat sa ai o tigara in mana atunci cand te afli in ele. Dupa ce v-ati dat seama care sunt declansatorii dvs., incercati urmatoarele sfaturi:

Evitati acele situatii. De exemplu, daca fumezi in timp ce conduci, roaga pe cineva sa te conduca la centrul tau de studiu sau mergi la plimbare sau sa iei autobuzul pentru cateva saptamani. Daca in mod normal fumati dupa mancare, organizati-va pentru a face ceva diferit la momentul respectiv, cum ar fi cititul sau sunarea unui prieten.

Schimba locurile. Daca dvs. si prietenii dvs. fumati de obicei in restaurante sau cumparati mancare pregatita si mancati-o in masina, va sugereaza sa stati in sectiunea pentru nefumatori data viitoare sau sa mancati mancarea pregatita intr-un alt loc decat masina.

Inlocuiti tigarile pentru altceva. Poate dura mult timp pentru a te obisnui cu senzatia de a nu avea nimic in mana sau in gura. Daca aveti aceasta problema, apelati la betisoare de morcov, guma fara zahar, vopsele de piper, scobitori, sau chiar acadele sau acadele.

Efecte fizice si mentale

Asteptati-va la unele simptome fizice. Daca fumezi in mod regulat, probabil ca ai dezvoltat o dependenta fizica de nicotina, iar corpul tau poate prezenta unele simptome de sevraj atunci cand incetezi fumatul. Acestea pot include:

-durerile de cap sau durerile de stomac
-irascibilitate, nervozitate sau depresie
-lipsa de energie
-gura uscata sau dureri in gat
-pofta de mancare

Din fericire simptomele de retragere a nicotinei vor trece, asa ca aveti rabdare. Incercati sa nu dati bratul sa se rasuceasca, obtinand niste tigara in mod furtiv, pentru ca atunci va trebui sa faceti fata acestor simptome mai mult timp.

Multi oameni isi dau seama ca este mai bine sa renunti la fumat intr-o zi de luni, cand trebuie sa mergi la serviciu sau la centru de studiu, pentru ca este o zi in care vei fi ocupat. Cu cat esti mai agitat, cu atat esti mai putin probabil sa experimentezi fumatul. A fi activ este, de asemenea, o modalitate buna de a va asigura ca va mentineti greutatea redusa si energia ridicata , chiar daca prezentati simptome de sevraj.

Nu mai fumati treptat. Pentru unii oameni, reducerea treptata a numarului de tigari pe care le fumeaza pe zi este un mod eficient de a renunta. Oricum, aceasta strategie nu functioneaza cu toata lumea; Poate vei afla ca trebuie sa o lasi radical. Aceasta este cunoscuta sub denumirea de „taierea sanatoasa” si genereaza un sindrom puternic de retragere.

Folositi inlocuitori de nicotina daca aveti nevoie. Daca descoperiti ca niciuna dintre strategiile de mai sus nu functioneaza pentru dumneavoastra, trebuie sa discutati cu medicul dumneavoastra despre posibile tratamente. Folosirea inlocuitorilor de nicotina, cum ar fi gingia, plasturii, inhalatorii sau spray-urile nazale poate fi de mare ajutor.

Nebulizatoarele si inhalatoarele pot fi achizitionate doar cu reteta si este important sa mergeti si la medic inainte de a cumpara plasturi sau guma. Astfel, medicul dumneavoastra va poate ajuta sa gasiti solutia care este cea mai potrivita pentru dumneavoastra. De exemplu, patch-urile necesita cel mai putin efort din partea ta, dar nu ofera „graba” aproape instantanee a nicotinei pe care o ofera guma.