Alimentatie corecta de la 20 la 60 de ani

0
34

Alimentatia si stilul de viata corespunzator reprezinta garantia unui organism sanatos, fara probleme de sanatate la batranete.

Varsta de 20 de ani reprezinta apogeul sanatatii organismului tau, motiv pentru care probabil, ca orice tanara, tinzi sa crezi ca tot ce zboara se mananca si orice are o frunza de menta in pahar e un Mojito.

Excesul de bauturi alcoolice in tinerete, dietele agresive sau recurgerea la fast food categoric nu te va ajuta pe termen lung, iar acum a venit vremea sa constientizezi acest fapt si sa iti schimbi stilul de viata si alimentatia.

Iata cum trebuie sa arata planul de alimentatie corect, de la 20 de ani, pana dupa ce treci de a doua jumatate a veacului:

Alimentatia corecta la 20 de ani Consuma lactate si branza

Dezvoltarea oaselor care incepe in adolescent continua si dupa varsta de 20 de ani, ceea ce inseamna ca tu trebuie nu ratezi oportunitate de a-ti proteja oasele pana in 30 de ani, cand incepe deteriorarea acestora, in mod inevitabil.

Consuma minim 700 mg de calciu/zi – echivalentul a unui litru de lapte sau 100g de branza. Evita bauturile alcoolice

Bauturile alcoolice au o multime de calorii, majoritatea fara un aport nutritional. Acest lucru inseamna ca orice cantitate de alcool iti aduce kilograme in plus, o proasta conditie a parului, unghiilor si aspectul tenului.

Mai mult, bauturile alcoolice consumate in exces duc, in timp, la probleme grave de sanatate precum diabetul, tipuri de cancer sau infarct.

Alimentatia dezechilibrata

O alimentatie echilibrata la 20 de ani inseamna un tipar pentru tot restul vietii. Daca reusesti inca de la aceasta varsta sa urmezi o dieta bazata pe avantajele unui mic dejun consistent, gustari intre mese sanatoase si orar alimentar corespunzator ritmului de viata, nu vei fi privat la batranete de pofta de viata.

Alimentatia corecta la 30 de ani Consuma fructe uscate

La 30 de ani, probabil jonglezi cu o cariera, o viata de familie si incercari esuate de a avea grija de tine ca femeie. Adesea, toate aceste sarcini sunt coplesitoare, astfel incat arareori iti permiti dreptul la o alimentative corecta si sanatoasa.

Daca este obosita, nu recurge la energia promisa de o cutie de Cola sau Red Bull. Pana si o cana de cafea este de evitat, in conditiile in care caisele iti pot oferi energia dorita si o alimentatie sanatoasa. Consuma fructe deshidratate – caise sau mere – pentru o gustare intre mese cu eliberare treptata de energie.

Gustari intre mese

Cu un program atat de incarcat, riscul de a lua mesele principale ca gustari, pe fuga, ori de a recurge la snacks-uri si dulciuri este foarte mare.

Incepand cu varsta de 30 de ani, trebuie sa ai mare grija de corpul tau, sa incerci sa iti organizezi cat mai bine mesele in program si sa alegi gustari intre mese potrivite. Astfel, nu te vei ingrijora peste cativa ani de consumul in exces de sare, zahar si grasimi.

Alimentatia corecta la 40 de ani Portia de calorii

Rata metabolismului este la 40 de ani cu 10% mai mica decat era cu un deceniu in urma. Asta inseamna ca daca nu ai grija ce mananci, risti sa iei in greutate si sa te confrunti cu o sumedenie de probleme de sanatate din aceasta cauza.

De aceea, va trebui sa reduci portia de calorii admise pe zi cu 200 de calorii, sau, daca timpul iti permite, sa faci exercitii incat sa arzi acest consum in plus.

Fructe si legume

Nu spun ca nu ar trebui sa consumi fructe si legume pana in varsta de 40 de ani ani, insa aportul de vitamine este cu precadere cerut acum de aspectul tau fizic si vitalitatea corpului.

Aspectul pielii este primul care iti tradeaza varsta daca nu consumi fructe si legume la 40 de ani. Alege alimente sanatoase ce contin betacaroten, vitamina E si acizi grasi precum avocado, morcovi, ulei de masline, nuci si cereale.

La friptura inainte – la placinte inapoi

Multe femei de 40 de ani au deficiente de fier in organism, din cauza unei diete necorespunzatoare. Daca analizele iti spun acest lucru, ignora avertizmentele potrivit carora carnea rosie nu este recomandata si adauga acest aliment in dieta chiar de trei, patru ori pe saptamana. Consuma, de asemenea, oua, pastai, cereale, portocale, kiwi si rosii pentru a mari absortia de fier a organismului.

Alimentatia corecta la 50 de ani Grija la colesterol

La varsta de 50 de ani, atat femeile, cat si barbatii prezinta un risc mai mare de cancer, infarct si osteoporoza.

Adaugand in alimentatia ta fibre solubile precum granele si evitand alimente care tin colesterolul sub control vei tine la distanta pericolul unor boli grave.

Evita sarea

Unul din cei mai mari factori de risc de a avea probleme cu inima o constituie tensiunea. Aceasta creste proportional cu consumul de sare si bauturi alcoolice. Evita sarea si consuma la varsta de 50 de ani alimente bogate in potasiu, precum bananele, fructe deshidratate sau suc natural.

Alimentatia corecta la 60 de ani si dupa Bacteriile probiotice

Rata metabolismului este cu 20-40% mai mica acum decat la 20 de ani, asadar cresterea in greutate este intr-adevar o situatie cu care multi dintre cei peste 60 de ani se confrunta.

Bacteriile probiotice sunt micro-organisme vii, care, asociate unor alimente si consumate in cantitati semnificative, exercita efecte benefice asupra sanatatii umane si contribuie la intarirea si refacerea sistemului imunitar si al echilibrului natural al organismului.

In cazul unui asemenea dezechilibru, iaurtul probiotic (sau o bautura pe baza de iaurt probiotic), consumat zilnic, poate restabili echilibrul si mentine bacteriile daunatoare sub control.

Bea mai mult ceai

Daca ai trecut de pragul de 60 de ani, hidratarea este vitala, intrucat consumul de apa inlatura probleme comune precum oboseala, durerile de cap, incapacitatea de concentrare. Ceaiurile consumate cu regularitate sunt, contrat parerii populare, o bautura foarte buna pentru cei peste 60 de ani.

Evita carnea procesata

Mai mult de 80% din populatia peste 60 de ani are de suferit din cauza unei alimentatii necorespunzatoare grupei de varsta. Cel mai important de retinut pentru a avea o dieta echilibrata este sa eviti, pe cat posibil, carnea procesata – carnati, salam, sunca, bacon, pate.

Tu ai in vedere o alimentatie corecta?