10 descoperiri noi in domeniul nutritiei

0
51

Afla care sunt ultimele descoperiri in domeniul nutritiei ca sa stii ce sa mananci ca sa fii sanatoasa.

Grasimile sunt sanatoase

Odinioara, comunitatea medicala considera ca o dieta saraca in grasimi este cheia pentru o viata sanatoasa. In ultimii ani insa, s-a descoperit ca nutritionistii se insala. Desi anumite lipide, numite grasimi trans, sunt foarte nocive pentru oameni, exista si grasimi sanatoase precum acizii grasi omega 3, intalniti in peste si ulei de peste. Acestea combat riscul de cancer la san si mentin sanatatea creierului. Omega 3 imbunatateste starea suferinzilor de artrita, reduce cantitatea de colesterol din sange, atenueaza efectele ADHD-ului. Il mai gasesti in cereale, seminte si nuci.

Colina, o noua vitamina

Renunta la omleta si la susbtitutele de ou si consuma mai mult galbenus. Acesta este plin de colina, o substanta asemanatoare vitaminei B. Cei mai multi adulti au un deficit de colina, ceea ce poate duce la diverse probleme neurologice si dermatologice. Se pare ca substanta este mai importanta decat s-a crezut pana acum. O mai poti gasi in unt, arahide, soia si ovaz.

Alimentele specifice altor culturi sunt foarte sanatoase

Kefirul, un fel de iaurt turcesc obtinut prin fermentarea unei anumite ciuperci in lapte, tamari, sos japonez de soia, kimchi, un fel de mancare korean si miso, un condiment japonez favorizeaza dezvoltarea bacteriilor sanatoase in intestinul nostru. Aceste produse sunt probiotice naturale.

Oamenii confunda setea cu foamea

Sharon Richter, medic nutritionist in New York, a descoperit ca pacientii ei preferau sa manance atunci cand le era sete, confundand cele doua senzatii. Ea le recomanda celor carora li se face foame la ore neobisnuite ale zilei sa bea un pahar de apa si sa astepte 20 de minute. Daca dupa acest interval le este inca foame, ei pot sa manance.

Cartofii la putere

Uita de perioada in care toata lumea ura cartoful pentru continutul lui mare de glucide. Medicii de pretutindeni incep sa recomande consumul acestuia datorita capacitatii sale de a reduce tensiunea. Un studiu efectuat in 2010 de Asociatia Americana a Medicilor Nutritionisti a scos la iveala faptul ca, din cauza continutului mare de potasiu, cartoful stimuleaza rinichiul sa elimine excesul de sodiu, scazand tensiunea arteriala. Si fasolea, iaurtul si sucul de portocale contin cantitati mari de potasiu.

Scortisoara face minuni pentru diabetici

Un studiu efectuat in 2003 in “Journal of Diabetes Care” a revelat faptul ca 50 de oameni suferinzi de diabet tipul 2, care au introdus scortisoara in dieta lor zilnica, au reusit sa isi scada glicemia si sa reduca nivelele colesterolului si ale trigliceridelor dupa 40 de zile.

Dieta nu ii ajuta pe oamenii supraponderali sa slabeasca

Un studiu efectuat in 2007 de jurnalul “American Psychologist” a aratat ca dupa aproximativ 3 ani, cei mai multi din cei care au urmat o dieta pentru slabire s-au ingrasat la loc. Psihologii considera ca abtinerea de la anumite alimente creeaza o preocupare obsesiva pentru mancare. Din acest motiv, cei care vor sa slabeasca, trebuie sa isi schimbe stilul de viata si sa nu mai tanjeasca dupa alimentele nocive.

Nu sari peste micul dejun

Cercetatorii au descoperit ca oamenii care sar peste micul dejun se ingrasa mai usor. Masa pe care o iei dimineata iti acceleraza metabolismul, determinand o scadere a apetitului si o ardere mai rapida a grasimilor.

Un pahar de vin te ajuta sa slabesti

Consuma alcool moderat si s-ar putea sa ai o talie de viespe. Se pare ca alcoolul accelereaza metabolismul, ajutandu-te sa slabesti. Nu depasi limita de 20, 30 ml pe zi daca nu vrei sa ai probleme cu ficatul.

Suplimente de vitamina D si Omega 3

Nutritionistii iti recomanda sa consumi suplimente de vitamina D si Omega 3 ca sa fii intr-o stare perfecta de sanatate. Cei mai multi nu ne putem asigura aportul necesar de substante doar din alimente si este bine sa suplimentam cu produse farmaceutice.