Proprietatile nautului pentru sanatate

Nautul poate fi inclus in multe retete diferite si, pe langa faptul ca este delicios, este foarte bogat nutritional. Va spunem totul despre asta. Leguminoasele au in general foarte putine calorii, motiv pentru care sunt recomandate atunci cand slabesti. Va vom spune mai multe pentru a putea descoperi proprietatile nautului si nu ezitati sa il includeti in alimentatia dumneavoastra.

Este un ingredient important in bucataria de Est si Orientul Mijlociu si contine multi nutrienti. Printre acestea fibre, proteine ​​si vitamine. Aceasta leguminoasa poate fi obtinuta in magazine sau piete sub forma de cereale integrale (crude sau fierte) sau ca faina deja procesata.

Informatii nutritionale pentru naut

Potrivit Fundatiei Spaniole pentru Nutritie, o portie de 100 de grame de naut fiert fara sare ne ofera:

  • Carbohidrati (creatori de energie).
  • Fibre alimentare (bune pentru sanatatea inimii si digestive).
  • Proteinele.
  • Grasimi.

In plus, nautul ofera in compozitia sa vitamina A, B6, C, E si K, calciu, fosfor, potasiu, zinc, magneziu, fier si sodiu.

Doua beneficii principale

Continand fibre alimentare, nautul ar servi la reducerea nivelului de colesterol rau din sange. La randul sau, ar fi bine pentru scaderea tensiunii arteriale si a cantitatii de trigliceride. Din acest motiv, ar putea ajuta la reducerea riscului de atacuri de cord, boli de inima si accident vascular cerebral.

Pe de alta parte, componentele sale ar promova sanatatea digestiva . In caz de diaree, unii experti recomanda consumul unei farfurii de naut pentru a stabiliza si intari intestinul.

Alte proprietati ale nautului

Persoanele care sufera de anemie prin deficit de fier ar putea consuma naut pentru a-si creste nivelul de fier , una dintre principalele componente ale acestei leguminoase. De asemenea, ar fi recomandat celor care practica mult sport si au o epuizare mare a acestui mineral din cauza activitatii fizice.

Potrivit unui studiu publicat in 2016 in Nutrients Magazine , nautul ar fi bun pentru:

  • Imbunatatirea circulatiei.
  • Reglarea tensiunii arteriale.
  • Creste apararea sistemului imunitar, deoarece ofera zinc, seleniu si arginina, componente care ar ajuta la modulare.
  • Furnizati oligoelemente care ar participa la metabolismul proteinelor
  • Ajuta la combaterea oboselii.
  • Transporta vitamina A la retina ochiului.
  • Preveniti bolile reumatismale sau artrita, precum si crampele.
  • La diabetici, marea sa contributie de zinc ar permite organismului sa asimileze si sa stocheze insulina.
  • Promoveaza tranzitul intestinal datorita continutului ridicat de fibre.
  • Pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, datorita continutului de acid folic, component fundamental pentru o buna dezvoltare a fatului.
  • Ajuta la slabit: diverse studii indica faptul ca alimentele bogate in fibre cresc senzatia de satisfactie, reducand aportul alimentar.

Desigur, consumul regulat al acestui aliment nu inlocuieste niciun sfat medical in caz de boala. Este doar o componenta nutritiva cu contributii interesante, dar nu o solutie in sine.

Retete simple cu naut

1. Hummus:

  • Adauga intr-un castron o cana de naut fiert, doi catei de usturoi tocati, chimen, ulei de masline, patrunjel tocat, sare si zeama de lamaie.
  • Adaugati putina apa si amestecati.
  • Cand se formeaza o pasta, este gata de servire.

2. Bilute de naut (falafel):

  • Puneti o cana de naut intr-un recipient si lasati-le peste noapte.
  • Gatiti pana da in clocot.
  • Se amesteca o ceapa, doi catei de usturoi, coriandru, piper, chimen si boia de ardei.
  • Adaugati nautul si amestecati cu blenderul. Se lasa la frigider o ora.
  • Se iau cantitati mici si se formeaza bile, care apoi se prajesc in spray de legume.

Acum poti beneficia de proprietatile nautului de pe masa ta.

3. Burgers cu mamaliga cu naut :

  • Gatiti nautul si faceti un piure.
  • Se fierbe apa si sarea si se pregateste mamaliga. Cand este aproape gata adaugam piureul de naut.
  • Adaugati un morcov ras si ceapa. Se lasa sa se raceasca si se aseaza pe o tava timp de 1 ora.
  • Se desface in forma de hamburger si apoi se fierbe cu putin ulei vegetal sau la cuptor.

Dupa cum ati vazut in acest articol, nautul nu este un aliment simplu. Este o leguminoasa foarte puternica care iti poate aduce beneficii in multe feluri, asa ca adauga-l in dieta ta intr-un mod gustos cu aceste retete sau cu altele asemenea. Ce mai astepti?